Den 150: Gejm ouva - (28.02.2010)

Tazala a Dar es Salaam Tak už je to tady. Sedím v poloprázdném letištním terminálu Tanzánského Dar es Salaamu a paprsky ranního světla mě šolíchají po tváři. Tu a tam se přitrousí další běloch ožehlý horkým africkým sluncem připraven dát sbohem či „na viděnou“ vysokým teplotám tropického pásu a vyměnit je za pomaličku končící zimu severní polokoule. Mých posledních pár dnů jen prosvištělo kolem a tak tu sedím a přemítám jak se to vše vlastně odehrálo.

Tazala a Dar es Salaam Začalo to fantastickou cestou po železnici do Daru. Vláček zvaný Tazala (tanzanian – zambian railway) je nezapomenutelným zážitkem. Souprava čínské výroby protínající africkou krajinu jako vystřiženou z National geografic se vine skrz vesničky. kde se zastavil čas či přímo skrz národní park Mikumi. Stačí jen pár minut vyhlížet z okna a můžete se kochat stádem zeber, žirafím párečkem či sloní rodinkou. Kromě několika oficiálních zastávek si vlak zastaví kdykoliv kuchařovi v jídelním voze dojdou brambory. V takovém případě nápomocní domorodci okamžitě přispěchají s pytlem na zádech či kýblem na hlavě a s radostí prodají část své lokální produkce. Po necelých 24 hodinách nás vláček vysadil v dvou a půl milionové metropoli a s posledními dvěma dny před sebou jsem si to s Bártem a Izraelkou Shully (jež se k nám ve vláčku přimotala) nasměroval rovnou na pláž. Dopoledním potápěním a odpolední knihou v ruce jsme si užili posledních pár společných chvil a pivkem zvaným Kilimanžáro jsme si včera večer při měsící v úplňku připili na naše rozloučení a následující dny. Shully dnes bere trajekt na Zanzibar a Bárt se se svým posledním tisícem Euro pokusí dostat přes Kenyu, Etiopii, Sudán do Egypta a uplatit rumem kapitána dopravního plavidla či prostopovat blízký východ (Jordán, Sýrii, Turecko) celou cestu zpět do Evropy.

Tazala a Dar es Salaam Doplněno z Londýna: Tak jsem se naložil do teplé vany, nechal odpučet africkou burínu a majzlíkem sem si z betonových kvádru opět vysekal prsty na nohou. S ručníkem na hlavě jsem se posilnil nadměrným množstvím neobvykle sterilních potravin a usedl za klávesnici. Pokusím se malinko ohlédnout zpět a trochu to sbilancovat...

Za 150 dní mé afrického pouti se mi podařilo nahlédnout do 11 zemí černého kontinentu. Použít k tomu vlak, osla, raft, letadlo, parník, bicykl, motorku, tříkolku, trajekt, dálkový bus, minibus, mikrobus i pěškobus (kurník jen ten horkovzdušný balón mi pořád ještě chybí). Touláním se od liduprázdného západoafrického Sahelu až po dřepákování kolem turistickém trháku Viktoriiných vodopádů se mi naskytli příležitosti čerpat živiny z věcí jako housenka Mopane, rákosová krysa (cane rat), krokodýl, impala, saranče či „muchomůrka“ (myslim, že Sarcoscypha mesocyatha). Nabyl jsem pár zkušeností, legračně znějících slovíček a nových přátel. Pozbyl jsem mobilního telefonu, pokřivených mýtu o Africkém kontinentu a pár měsíců výplaty.

Tak do té doby než našetřim na novou cestu, mějte se úúúúžasně!

P.S. Za měsíc přistanu v české kotlině a tak už teď s tuštičkou a kalendářem v ruce přijímám pozvánky na pívo, limo, pokeco...

Komentáře:

Mr.Pokr - (05.03.2010)

Az prijedes, zajdem na biftek v Praze...tam jak jsi rikal, ze maj nejlepsi :) Ted budes asi na roztrhani, ale snad se jeden den postesti :)

Syky - (05.03.2010)

Pekne cestovani... to bych si asi nedal... ses borec:) a uz se tesim na dalsi tvuj vylet:-D

pepino - (04.03.2010)

Vacáku - smekám!!!

..cak - (04.03.2010)

A uz toho nechte! Zacinam se cervenat...

MaCa - (04.03.2010)

..je to Bore, Bore..Bore, Borecek...!! yoooooooo :)

vacak - (03.03.2010)

Diky Sota, uz jsem to opravil. o:)

mata - (03.03.2010)

......bravoooooooooooo...seš dobrej ....a ze nam to uteklo,,,,,

Vítek ,,Kastloš" Rejty - (03.03.2010)

Čus černochu, Sledoval jsem celý Tvůj výlet a na závěr si neodpustím ,,cementář" - máš můj RESPEKT, pochvala za krásný vtipný počteníčko a za ještě krásnější fotky. Jseš dobrej - někdy se zas zastav u mě na zámku s Mácou - zakalíme, zajezdíme si na ovci nebo na koze - na tý si nejezdil ani v Africe :o), čau Vítek

SoTA - (03.03.2010)

Nechci bejt rejpavej ;), neber to tak, ale koukáním do kalendáře jsem zjistil že 30.02.2010 (uvedeného u tohoto příspěvku) prostě nikdy nebylo a asi nikdy ani nebude 8D. Ale k tvojí cestě, bylo to jednim slovem "dechberoucí" a pokaždé jsem se těšil na nové zážitky a fotky z cest. Jsem rád, že sis uvědomil sílu blogu a že tě příliš neobtěžovalo do něj přispívat (dokážu si představit možné problémy a obtížnosti ohledně pokrytí internetovou konektivitou afrického fláku země). Je to parádní způsob jak nám tady v "sterilním" teplíčku, "u nás", můžeš zpřístupnit tvoje zážitky... které, přiznejme si to, mnozí z nás nemají jinak šanci kdy zažít. Jako cestovatel teoretik jsem byl moc moc spokojenej ;))). Od všeho trochu... povaha kontinentu, filozofie postaviček a národností, všeobecné zvyky, popis okolí... já nevim. Možná, jako stařec mudrc, někdy sedneš a zbytek dopíšeš a vydáš třeba knižně ;). Hlavní je, žes to přežil a dokázal ses v pořádku vrátit. A dle všeho i bez nějaké zvláštní újmy od much tse-tse anebo různých malárií ;))) Dobrý to bylo !

Napiš komentář:

Internetoví robo-chuligáni mi sem házej bordelojdní příspěvky a tak prosím doplňte moje křestní jméno bez diakritky = "lukas".